dr. Marek Chrapko

Chirurg naczyniowy Bychawa – wizyty i zabiegi chirurgiczne

Wizyta w Poradni Chirurga Naczyniowego

+Informacje
Wizyty odbywają się w piątki, raz w miesiącu, w Poradni Chirurgii Naczyniowej w Bychawie na ul. Piłsudskiego 63 – budynek OKULISTYKA S.C. Pacjent może zarejestrować się na wizytę prywatną osobiście lub telefonicznie pod nr. tel. 81 478 73 93 lub 81 566 27 97.
W przypadku braku możliwości pojawienia się na wizycie prosimy o kontakt z rejestracją.

Podczas wizyty lekarz może wykonać USG (Doppler) żył kończyn dolnych lub tętnic szyjnych wraz z opisem. Dodatkowo w razie konieczności dalszego leczenia, lekarz może skierować Pacjenta na zabieg operacyjny na Oddział Leczenia Jednego Dnia w Bychawie. Wizyty i zabiegi przeprowadza dr. Marek Chrapko.

Oferujemy zabiegi:

• laserowe zamykanie pajączków
  • dostęp naczyniowy do hemodializy
  • żylaki kończyn dolnych.

Chirurg naczyniowy Bychawa dr Marek Chrapko

Żylaki kończyn dolnych

+Informacje
Zabiegi chirurgiczne żylaków kończyn dolnych wykonywane są na Oddziale Leczenia Jednego w Bychawie, Tomaszowie Lubelskim oraz w Lublinie. Aby otrzymać skierowanie na zabieg należy najpierw zgłosić się na wizytę do naczyniowca.
+Czym są żylaki i jakie są czynniki ich powstawania?
Żylaki kończyn dolnych należą do objawów klinicznych przewlekłej choroby żylnej. Żyły ulegają nienaturalnemu poszerzeniu, wydłużeniu i poskręcaniu. Powierzchowne żyły objęte tym schorzeniem są widoczne przez skórę oraz tworzą wyczuwalne w dotyku uwypuklenia w nieregularnych kształtach. Niestety choroba niesie za sobą sporo nieprzyjemnych dolegliwości, takich jak obrzęki nóg i stóp, uporczywe swędzenie, stały ból i uczucie ciężkości nóg. Oprócz tego w późniejszym stadium może dochodzić do przebarwień, owrzodzeń czy stwardnień skóry.

Dlaczego w naszych kończynach zachodzą takie zmiany chorobowe? Do najważniejszych czynników możemy zaliczyć:

• obciążenie genetyczne (występowanie choroby w rodzinie),
  • wiek (zdecydowanie bardziej narażone są osoby starsze),
  • płeć (statystycznie kobiety są narażone bardziej nawet o 20-30 proc.),
  • praca zawodowa związana z pozycją stojącą lub długotrwałą pozycją siedzącą,
  • przebyta zakrzepica. Chirurg naczyniowy Bychawa

+Wskazania do laserowego usuwania żylaków metodą EVLT
Konieczność zastosowania odpowiedniego leczenia zwykle możemy podzielić na dwie grupy – wskazania typowo zdrowotne oraz estetyczne. Głównym badaniem kwalifikującym do leczenia jest USG Doppler, którego wynik może wykazać cofanie się krwi w żyle na skutek nieprawidłowej funkcjonalności jej zastawek. Drugim istotnym w kwestii naszego komfortu psychicznego powodem, dla którego decydujemy się na laserowe usuwanie żylaków, jest wygląd naszych nóg. Szczególnie latem, gdy chcemy cieszyć się możliwością noszenia krótkich spodni czy sukienek, może być to wyjątkowo uciążliwe.
+Przewaga metody EVLT nad innymi możliwościami leczenia
Laserowe usuwanie żylaków metodą EVLT jest bardzo prostym, prawie bezbolesnym zabiegiem. Możemy wyróżnić kilka najważniejszych aspektów przemawiających za stosowaniem tej formy leczenia przewlekłej choroby żylnej, są to między innymi:

• krótki czas zabiegu,
  • brak konieczności hospitalizacji pacjenta,
  • niewielkie blizny,
  • krótki okres rekonwalescencji,
  • małe ryzyko powikłań,
  • krótkotrwałe znieczulenie ogólne.

+Zabieg krok po kroku – czego możemy się spodziewać?
Pierwszym elementem przed każdym zabiegiem jest dokładny wywiad z pacjentem, każdy przypadek należy traktować bardzo indywidualnie. Przed zabiegiem lekarz dokonuje tzw. mappingu – czyli na skórze zaznacza istotne punkty – przebieg głównych pni żylnych oraz miejsca wprowadzenia włókna laserowego. Kolejnym etapem jest znieczulenie, po którym rozpoczyna się proces wprowadzania lasera do żyły. Uruchomiony laser powoli wycofuje się, zamykając tym samym niewydolne naczynie. Na koniec pacjent otrzymuje opatrunek uciskowy i zwykle po godzinie jest gotowy powrócić do domu.
+Zalecenia po zabiegu
Pierwszą rzeczą, która następuje po zabiegu i założeniu opasek uciskowych, jest krótki spacer, mający na celu sprawdzenie, czy wszystko jest w porządku i chory nie odczuwa żadnego dyskomfortu. Przez kilkanaście dni po laserowym usuwaniu żylaków należy nosić opaski uciskowe. W pierwszej dobie po zabiegu nie powinno się ich ściągać, natomiast w później zakładamy je tylko na dzień.
Osoby, które poddały się leczeniu, powinny unikać narażenia na wysokie temperatury (nadmiar ekspozycji na słońce, kąpiele w umiarkowanie ciepłej wodzie). Co więcej zalecane są regularne, długie spacery (nawet 1-2 godziny dziennie). Unikamy jednak intensywnej aktywności fizycznej, szczególnie przez kilka pierwszych tygodni.

Zapraszamy do zapoznania się z zakresem świadczonych usług przez poradnie psychologiczne dla dzieci > kliknij tutaj.  Zobacz stronę POZ > kliknij tutaj.

Chirurg naczyniowy Bychawa